Анкета

В началото на лятото, едни от най-често консумираните плодове са черешите. Освен вкусни, червените плодове са изключително полезни, тъй като са богати на провитамин А, витамини от група В, витамин С и Р, желязо, калий, натрий, магнезий, калций и фосфор.
Поради полезното влияние върху организма и общото укрепващо действие, черешите са били високо ценени в източната медицина.
Черешите активизират обменните процеси, подобряват апетита и работата на мозъка, укрепват съдовете и извеждат вредните вещества от организма. Това показват съвременните проучвания върху техните свойства.
В древността те са били наречени “птичи вишни”, защото хората са забелязали, че птиците ги предпочитат. Лекарите от Изтока са ценили плода, защото той се усвоява много добре от организма.
Червените плодове съдържат биологично активните вещества кумарин и оксикумарин, които нармалицзират съсирването на кръвта.
Тъмночервеният цвят на плодовете са дължи на пигментни вещества с високото съдържание на антоцианини и каротиноиди - флавоноиди, укрепващи стените на кръвоносните съдове и намаляващи високото кръвно налягане при пациенти с хипертония.
Проведени са изследвания, доказващи че червените пигментните вещества редуцират възпалението и болката при опитни животни. Смята се, че антоцианините притежават антиоксидантни свойства.
Поради съдържанието на желязо, черешите се препоръчват на пациенти с анемия, а наличието на салицилова киселина ги прави подходящи за страдащи от артрит, подагра и ревматизъм.
В една чаена чаша череши се съдържат приблизително 100 калории, 3 гр влакнини, 1,5 гр мазнини, 2 гр протеини и много витамини и минерали.
Черешите са храна с нисък гликемичен индекс (22) и нисък гликемичен лоудинг (5). Те са богати на фруктоза, която бавно се разгражда в кръвта и затова е особено “лека” за задстомашната жлеза. Благодарение на това те са полезни за хората със захарен диабет.
Високото съдържание на влакнини и целулоза, прави черешите подходящи при дисбактериоза и запек.
Здравословни рискове от консумацията на череши са свързани единствено с алергични реакции към тези подове. Специалистите съветват, ако проявявате непоносимост към вишни или череши, да избягвате консумирането им не само в сурово, но и в термично преработено състояние.

Консумация на доматен сок предотвратява развитието на емфизем на белите дробове, който възниква при редовно вдишване на цигарен дим, установиха японски учени. Изводите, направени от изследователи от университета Юнтендо в Токио, са получени при експерименти с мишки и скоро ще бъдат тествани и върху хора.
Като обект на изследване са взети две групи мишки: нормални лабораторни мишки и мишки и с променена наследственост, генетично програмирани на ускорено стареене. Последните са избрани от учените, заради по-бързото развитие на белодробен емфизем.

Излишно е да се спори за лечебните свойства на чесъна. Със неговите присъщи недостатъци, като неприятна миризма, след консумация - чесънът е прекрасно антибактериално средство и лекарство при скорбут.
Американски учени доказват още едно полезно свойство на чесъна. Изследователи от Университета в Алабама доказват положителния ефект на чесъна върху работата на сърцето. Експериментът показва, че чесънът спомага за облекчаване на напрежението в кръвоносните съдове.
Търси в статии
Полезни връзки
NETWORK Vision © 2008-2010