Солената храна понижава нивата на хормоните на стреса
В съвсем ново проучване на учени от Синсинати, публикувано в сп. “Джърнъл ъв неуросайънс”, се…
Анкета

Доматите са отличен източник на антиоксиданти, ликопен и бета-каротин. Но ако се ядат домати без добавянето на малки количества мазнини, то след това организма е малко вероятно да бъде в състояние да поеме всички хранителни вещества от тези прекрасни зеленчуци.
Това установиха учени от Университета в Айова чрез научни изследвания. Те наемат доброволци за консумация на зелена салата с домати и различни видове подправки за салата.
Учените вземат кръвни проби от вените на участниците преди и след като са ялисалати с домати, с цел да получат точни данни за усвояването на хранителните вещества.
Когато анализират кръвните проби, те стигат до заключението, че хората, които ядат много малко мазнини или обезмаслени подправки, не поемат полезните каротеноиди от салатите. Те получават тези хранителни вещества, когато консумират салати с дресинг, на основата масло.
Каротеноидите са пигменти, синтезирани от растенията, които се съдържат в червените, жълтите и оранжевите плодове и зеленчуци. Каротиноидите се съдържат в тъмно-зелените зеленчуци като спанака.
Те се преобразуват във витамин А в организма и чрез изследвания е установено, че каротеноидите имат антиоксидантно действие, което помага да се защитават клетките от увреждане от свободните радикали. Високият прием на плодове и зеленчуци с каротеноиди, намалява риска от рак.
Учените изучаващи бета-каротина не са особено изненадани от резултатите на проучванията за подправките на салата. Тези резултати само затвърждават мнението, че малкото количество мазнини са полезни.

Безспорно е, че изборът на полезни храни през студените месеци е по-труден и точно тогава изпъкват уменията на добрата домакинята.
Наистина натурално отгледаните пресни плодове и зеленчуци намаляват, но това съвсем не означава, че не е възможно да се храниш здравословно и пълноценно и тогава.
Най-популярни, а също и полезни, храни за българите през студените месеци, са свързаните с типичното за нас селскостопанско производство.

За съжаление в забързания ритъм на деня не винаги успяваме да се храним разнообразно и здравословно.
Затова трябва да приемаме допълнително витаминно-минерални комплекси, които трябва да избираме в зависимост от нашата възраст, пише zdrave.bg.
Особено това важи за хората на възраст от 20 до 30 години - организмът се нуждае от едно определено количество витамини и минерали, които могат да се набавят само чрез храната.
Търси в статии
Полезни връзки
NETWORK Vision © 2008-2012