Солената храна понижава нивата на хормоните на стреса
В съвсем ново проучване на учени от Синсинати, публикувано в сп. “Джърнъл ъв неуросайънс”, се…
Анкета

Такова е мнението на японски учени, открили в киселото мляко антиканцерогенни вещества, които предпазват организма и най-вече червата от онкологични заболявания.
Изследванията, проведени в университета на Калифорния в Дейвис показват, че киселото мляко и млечните продукти, съдържащи живи лакто- и бифидо- бактерии, стимулират изработването на особени противоракови елементи, които помагат на имунната система да предотвратява развитието на раковите клетки.
Млечните продукти запазват хранителните и биологичните свойства на самото мляко: високо съдържание на пълноценни белтъчини и мазнини, витаминен минерален състав и добро усвояване.
Именно заради тези техни качества специалистите ги смятат в известна степен и за диетични. Разнообразието на млечните продукти се обяснява на първо място с това, че за тяхното производство се прилагат различни млечно-кисели бактерии или дрожди и второ, в качеството на изходна суровина се използва различно мляко (пастьоризирано, затоплено и т.н.) при това не само от крави, а и от други животни.
Киселото мляко и айранът се получават по метода на смесената ферментация. Бактериите разграждат млечната захар до млечна киселина, а едновременно с нея се образува въглероден двуокис, спирт и летливи киселини. От една страна това още по-повече подобрява усвояването на тези напитки, а от друга – ограничава тяхното прилагане в детското и диетичното хранене.
Ацидофилинът е резултат от заквасването на пастьоризираното кисело мляко с ацидофилната бактерия, взета отделно или в смес с млечно киселия стрептокок. Той притежава антимикробна активност, отслабва и дори неутрализира действието на токсините, способства за усвояването на лактозата и стабилизира киселинно-алкалния баланс. Затова и се препоръчва при повръщане, колит, дизентерия и други чревни заболявания. Някои млечни продукти са с висока масленост и калоричност и затова при склонност към наднормено тегло те не трябва да се употребяват твърде много. Но в умерени количества , те потискат патогенната флора, помагат на организма да усвоява по-добре млечната захар и укрепват защитната система.
Диетолозите препоръчват всеки един от нас да си прави 1-2 пъти през седмицата разтоварващи кисело-млечни дни. Например можете да изпивате по 5 чаши млечен продукт 5 пъти дневно. Възползвайте се и от изварата, която е добре да приемате до около 600 г дневно. В комбинация можете да приемате и по 2 чаши чай без захар или минерална вода. Срокът на годност на кисело-млечните продукти е ограничен и затова те трябва да се съхраняват в хладилник. Ако се предлагат в магазините на места извън хладилните камери, това е почти сигурен признак, че те съдържат консерванти, стабилизатори и други видове химични съединения.

Безспорно е, че изборът на полезни храни през студените месеци е по-труден и точно тогава изпъкват уменията на добрата домакинята.
Наистина натурално отгледаните пресни плодове и зеленчуци намаляват, но това съвсем не означава, че не е възможно да се храниш здравословно и пълноценно и тогава.
Най-популярни, а също и полезни, храни за българите през студените месеци, са свързаните с типичното за нас селскостопанско производство.

За съжаление в забързания ритъм на деня не винаги успяваме да се храним разнообразно и здравословно.
Затова трябва да приемаме допълнително витаминно-минерални комплекси, които трябва да избираме в зависимост от нашата възраст, пише zdrave.bg.
Особено това важи за хората на възраст от 20 до 30 години - организмът се нуждае от едно определено количество витамини и минерали, които могат да се набавят само чрез храната.
Търси в статии
Полезни връзки
NETWORK Vision © 2008-2012