Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Босилек

Изследване на индийски специалисти сочи, че растението свещен босилек притежава свойствата на антиоксидант и помага на тялото да се бори с процесите на стареене. Авторите на проучването, представено на конференция в Манчестър, са установили, че екстракт от растението предпазва организма от действието на вредните свободни радикали. Листата на свещения босилек имат специфичен остър вкус и често се използват в азиатската кухня.

В аюрведическата медицина растението отдавна се прилага за подмладяване. Резултатите от изследването потвърждават ползата от свещения босилек за лечението на редица заболявания.Начин на употреба на полезния босилек:Прилага се под формата на отвара от 1—2 чаени лъжички билка на 250 см3 вода, която се изпива за 1 ден. Босилекът намира широко приложение в кухнята на южните народи, където поради топлия климат храната по-бързо се разваля. В този случай се проявяват консервиращите и антисептичните свойства на етеричното масло в босилека.

Босилекът се употребява като диуретично средство, при еластичен колит, като гаргара при заболявания на венците и при хрема, за трудно заздравяващи рани пресните листа или етеричното масло се прилагат външно във вид на лапи и мехлеми, противовъзпалително, спазмолитично, апетитовъзбуждащо и други, които се дължат на етеричното масло.

Ето и една приятна рецепта за Пастет със сирене и босилек:

Продукти: 200 гр  извара пълномаслена, 30 гр  сметана квасена, 2 ск.  чесън стар, 1 ч.л.  босилек, 1 ч.л.  магданоз сушен, 1/2 ч.л.  червен пипер лют

Приготвяне:
1. Нарежете наситно магданоза и стрийте чесъна;
2. Поставете всички продукти в подходящ съд и разбийте с миксер на крем;
3. Напълнете сместа в бурканче или съдинка с капак;
4. Оставете така да престои няколко часа, да отлежи;
5. Използвайте за мезе или за сандвич.

назад ...

Храните, които засилват чувството на щастие

Учените смятат, че яденето на правилните хранителни вещества може да промени настроението ни към по-добро. Ето и храните, които засилват чувството на щастие.

ПРОТЕИН: Аминокиселините ( градивните елементи на протеина) са ключови за повдигане на настроението, тъй като те увеличават производството на серотонин - хормон, който контролира настроението и апетита. Всички видове месо и риба имат високо съдържание на протеини, а необичайните източници включват леща, брюкселско зеле и фъстъци. Те също така съдържат аминокиселината триптофан , която е установено, че ви помага да заспите. Приемайте протеини с най-малко две хранения на ден.

прочети повече ...

Яденето на плодове и зеленчуци предпазва от астма

Яденето на много плодове и зеленчуци предпазва от астма, сочи ново проучване.

Мишки, които били поставени на диета с високо съдържание на фибри, имали по-малко възпалени дробове при излагане на акари и домашен прах. Изследователите заявиха, че констатациите от изследването им може да се отнасят и за хората, и подчертават, че това, което ядем, може да повлияе на развитието на имунните клетки и заболявания извън червата.

прочети повече ...

АРХИВ

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии