Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Босилек

Изследване на индийски специалисти сочи, че растението свещен босилек притежава свойствата на антиоксидант и помага на тялото да се бори с процесите на стареене. Авторите на проучването, представено на конференция в Манчестър, са установили, че екстракт от растението предпазва организма от действието на вредните свободни радикали. Листата на свещения босилек имат специфичен остър вкус и често се използват в азиатската кухня.

В аюрведическата медицина растението отдавна се прилага за подмладяване. Резултатите от изследването потвърждават ползата от свещения босилек за лечението на редица заболявания.Начин на употреба на полезния босилек:Прилага се под формата на отвара от 1—2 чаени лъжички билка на 250 см3 вода, която се изпива за 1 ден. Босилекът намира широко приложение в кухнята на южните народи, където поради топлия климат храната по-бързо се разваля. В този случай се проявяват консервиращите и антисептичните свойства на етеричното масло в босилека.

Босилекът се употребява като диуретично средство, при еластичен колит, като гаргара при заболявания на венците и при хрема, за трудно заздравяващи рани пресните листа или етеричното масло се прилагат външно във вид на лапи и мехлеми, противовъзпалително, спазмолитично, апетитовъзбуждащо и други, които се дължат на етеричното масло.

Ето и една приятна рецепта за Пастет със сирене и босилек:

Продукти: 200 гр  извара пълномаслена, 30 гр  сметана квасена, 2 ск.  чесън стар, 1 ч.л.  босилек, 1 ч.л.  магданоз сушен, 1/2 ч.л.  червен пипер лют

Приготвяне:
1. Нарежете наситно магданоза и стрийте чесъна;
2. Поставете всички продукти в подходящ съд и разбийте с миксер на крем;
3. Напълнете сместа в бурканче или съдинка с капак;
4. Оставете така да престои няколко часа, да отлежи;
5. Използвайте за мезе или за сандвич.

назад ...

Подуването на корема: кои храни са полезни и кои да избягвате

Борите се с подуване на корема?

Избягвайте костилковите плодове, не дъвчете дъвка и елиминирайте газираните напитки от вашата диета.

Ако искате плосък корем, трябва да заложите на зърнени храни, риба и месо, меки сирена и яйца.

Подуването на корема и чувството за стягане в областта на корема може да ни накарат да се чувстваме сякаш сме преяли след ядене, дори когато не сме.

прочети повече ...

Яжте като гърците, за да се предпазите от загуба на паметта

Този хранителен режим е бил приветстван като тайната за дълъг живот и е доказано, че предотвратява сърдечно-съдови заболявания и депресия. Сега изследователи са установили, че средиземноморската диета може да ви предпази и от загуба на паметта.

Едно проучване установи, че хората, които ядат средиземноморска диета, може са по-малко склонни да изпитват спад в тяхната памет и умения за мислене. Диетата се състои от растителни храни като зеленчуци, бобови растения, плодове, ядки, семена и маслини, зехтин екстра върджин, риба и умерен прием на червено вино. Тя включва също така и ниска консумация на обработени храни, преработени въглехидрати, шоколад и червеното месо.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии