Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Полезните слънчогледови семки

Слънчогледовите семки намаляват нивата на "лошия" холестерол в организма и се препоръчват при високо кръвно налягане.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини - линолова (50-65%) и олеинова (25-40%).

Те водят до формиране на т.нар. "добър" холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане.

При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие. Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници.

Наличието на витамин B ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма. Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини.

Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

назад ...

Яденето на фъстъци предпазва от сърдечни проблеми

Дневна порция фъстъци може да намали риска от сърдечно заболяване с почти една трета, показва ново проучване.

Хапването на фъстъци, кашу и бразилски орехи, вместо сладки или мазни лакомства намалява риска от животозастрашаващи сърдечни проблеми с около 30 на сто. То също така намалява броя на смъртните случаи от всякакви причини с около 17 на сто.

Най-новите изследвания, от американски и китайски учени, са част от дълга поредица от проучвания, които подчертават значителните ползи за здравето от прибавянето на ядките като част от дневния хранителен прием.

прочети повече ...

Защо зелените банани са полезни

И вие ли избирате банани, които не са зелени?

Тук можете да се запознаете с изненадващите полезни свойства на незрелите банани.

Зелените банани, както и пълнозърнестите храни и зеленчуците, съдържат устойчиво нишесте. Това е най-важната форма разтворими диетични фибри, която можете да ядете - разтворимите диетични фибри не се усвояват в тънките черва, но се абсорбира по-бавно, по-надолу в тялото, където се ферментират от бактериите в дебелото черво, за да ви дадат дългосрочна енергия.

прочети повече ...

АРХИВ

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии