Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Полезните слънчогледови семки

Слънчогледовите семки намаляват нивата на "лошия" холестерол в организма и се препоръчват при високо кръвно налягане.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини - линолова (50-65%) и олеинова (25-40%).

Те водят до формиране на т.нар. "добър" холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане.

При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие. Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници.

Наличието на витамин B ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма. Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини.

Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

назад ...

Пилешката супа наистина лекува настинките

Пилешката супа е традиционен домашен лек - и е наистина лек, който действа.

Изследване на американски здравен журнал установи, че съединение, открито в пилешкото - карнозин – помага  на имунната система да се пребори с най-ранните етапи на грип.

Освен това, д-р Стивън Ренард, от Университета на Небраска, открил, че супата може да намали възпалението, когато сте настинали, да облекчи симптомите на кашлица и кихане.

А според професор Рон Екълс, комбинацията от топлината на супата и солта и подправките насърчава производството на слюнка...

прочети повече ...

Едно авокадо на ден държи холестерола под контрол

Едно авокадо на ден може да помогне за подобряване на нивата на лошия холестерол, твърдят изследователите. То също подобрява други нива на мазнините в кръвта, свързани с болест на сърцето - дори при хора с наднормено тегло.

Изследователите казват, че дневна порция от авокадо може да замени нездравословни мазнини в диетата с по-здравословен вариант. Авторът на проучване  Пени Крис-Етертън, председател на Американската асоциация за сърдечни заболявания, заяви: "В Съединените щати авокадото все още не е една от основните храни и може да бъде скъпо, особено в определени периоди на годината..."

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии