Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Полезните слънчогледови семки

Слънчогледовите семки намаляват нивата на "лошия" холестерол в организма и се препоръчват при високо кръвно налягане.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини - линолова (50-65%) и олеинова (25-40%).

Те водят до формиране на т.нар. "добър" холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане.

При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие. Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници.

Наличието на витамин B ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма. Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини.

Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

назад ...

5 неща, които може би не знаете за ягодите

От техните лечебни свойства до ползите им за външния ви вид, ягодите са чудотворен плод.

Експертът по ягоди Анди Мичъл разкрива пет неща, които може би не знаете за този сочен плод.

1. Ягодата е единственият плод, който има семена от външната страна – средният им брой е  общо 200.

2. Макар че портокалите често са хвалени за техните високи нива на витамин С, ягодите, всъщност, има много повече. Действително, 100 г ягоди осигуряват около 98 на сто от препоръчителния дневен прием на плодове и зеленчуци за един човек...

прочети повече ...

Защо нишестето е полезно за талията ви

Ако ядете сурова храна със скорбяла като зърнени закуски, например, до половината от зърната нишесте ще премине през тънките черва напълно неразградено.

Тялото ви получава две трети по-малко от общите калории, налични в храната. Останалата част от зърната може да се използва от бактериите в дебелото черво, или дори може да се изчистят от организма изцяло. Смилаемостта варира дори сред готвените храни.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии