Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Полезните слънчогледови семки

Слънчогледовите семки намаляват нивата на "лошия" холестерол в организма и се препоръчват при високо кръвно налягане.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини - линолова (50-65%) и олеинова (25-40%).

Те водят до формиране на т.нар. "добър" холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане.

При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие. Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници.

Наличието на витамин B ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма. Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини.

Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

назад ...

Подуването на корема: кои храни са полезни и кои да избягвате

Борите се с подуване на корема?

Избягвайте костилковите плодове, не дъвчете дъвка и елиминирайте газираните напитки от вашата диета.

Ако искате плосък корем, трябва да заложите на зърнени храни, риба и месо, меки сирена и яйца.

Подуването на корема и чувството за стягане в областта на корема може да ни накарат да се чувстваме сякаш сме преяли след ядене, дори когато не сме.

прочети повече ...

Яжте като гърците, за да се предпазите от загуба на паметта

Този хранителен режим е бил приветстван като тайната за дълъг живот и е доказано, че предотвратява сърдечно-съдови заболявания и депресия. Сега изследователи са установили, че средиземноморската диета може да ви предпази и от загуба на паметта.

Едно проучване установи, че хората, които ядат средиземноморска диета, може са по-малко склонни да изпитват спад в тяхната памет и умения за мислене. Диетата се състои от растителни храни като зеленчуци, бобови растения, плодове, ядки, семена и маслини, зехтин екстра върджин, риба и умерен прием на червено вино. Тя включва също така и ниска консумация на обработени храни, преработени въглехидрати, шоколад и червеното месо.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии