Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Полезните слънчогледови семки

Слънчогледовите семки намаляват нивата на "лошия" холестерол в организма и се препоръчват при високо кръвно налягане.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини - линолова (50-65%) и олеинова (25-40%).

Те водят до формиране на т.нар. "добър" холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане.

При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие. Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници.

Наличието на витамин B ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма. Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини.

Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

назад ...

От спанака се отслабва

Спанакът ограничава глада за храна с почти 95 на сто, установиха нови изследвания.

Учени от университета в Лунд, Швеция, открили, че екстрактът от спанак, съдържащ зелени листа мембрани, наречени тилакоиди, стимулира загуба на тегло с почти 43 на сто. Те основават своите констатации на анализ на 38 жени с наднормено тегло.

Гладът за храна е известен също като хедоничен глад – копнежът, който хората имат за нездравословни храни, включително сладки лакомства и заведения за бързо хранене.

прочети повече ...

Можете да „тренирате” мозъка си да харесва здравословни храни

Може да е възможно да обучите мозъка си да предпочита нискокалорични храни вместо нездравословни калорични храни, твърдят изследователите.

Те вярват, че е възможно да се създаде диета, която преобръща пристрастяването към нездравословната храна - и увеличава нашите предпочитания за здравословни храни.

Преди учените смятали, че това е далеч по-трудно. "Ние не започваме живота си, обичайки пържени картофи и мразейки, например, пълнозърнести тестени изделия", каза Сюзън Робъртс,  професор в Училището за хранителни науки и политика в Университета Тъфтс. "Това се случва с течение на времето в отговор на многократнота ядене на вредни харни.

прочети повече ...

АРХИВ

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии