Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Полезните слънчогледови семки

Слънчогледовите семки намаляват нивата на "лошия" холестерол в организма и се препоръчват при високо кръвно налягане.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини - линолова (50-65%) и олеинова (25-40%).

Те водят до формиране на т.нар. "добър" холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане.

При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие. Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници.

Наличието на витамин B ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма. Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини.

Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

назад ...

Броколи лекува аутизъм?

Броколите може да държат ключа към лечението на аутизъм.

Химикалът, който дава на броколите отличителния горчив вкус, прави подрастващите и младите хора с аутизъм по-спокойни и по-общителни, установи проучване.

"Забележителни" подобрения са били наблюдавани за най-малко четири седмици, а до края на проучването някои от децата, на които била давана по една капсула на ден, се чувствали в състояние да погледнат изследователите в очите и да им стиснат ръката.

прочети повече ...

Яденето на плодове и зеленчуци предпазва от депресия

Пет дневни порции плодове и зеленчуци биха могли да предотвратят депресията.

Ново проучване установи, че психическото благосъстояние на даден човек може да бъде тясно свързано с това колко прясна храна яде той.

Психичното благополучие се определя като състояние, при което хората се чувстват добре и функционират добре, заявиха изследователите. Оптимизмът, щастието, самочувствието и добрите взаимоотношения с другите също са част от това състояние, добавиха те.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии