Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Полезните слънчогледови семки

Слънчогледовите семки намаляват нивата на "лошия" холестерол в организма и се препоръчват при високо кръвно налягане.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини - линолова (50-65%) и олеинова (25-40%).

Те водят до формиране на т.нар. "добър" холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане.

При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие. Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници.

Наличието на витамин B ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма. Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини.

Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

назад ...

Боровинките елиминират ефектите на диетата с високо съдържание на мазнини

Шепа боровинки на ден може да помогне за намаляване на въздействието на диетата, богата на мазнини, казват учените. Яденето на плода, известен като Уайлдър – по-киселата версия на боровинките - намалява вредните последици от яденето на много мазнини.

За първи път плодовете – които се отглеждат в дивата природа в северната част на Англия и са ключова част от Скандинавската диета – бе доказано, че имат благоприятен ефект върху кръвното налягане, както и върху възпалението. Възпалението е естествена имунна реакция на организма и е полезна, но може да предизвика няколко състояния и заболявания в дългосрочен план.

прочети повече ...

Киселото мляко предпазва от диабет

Яденето на 28 грама кисело мляко дневно - около една четвърт кофичка - намалява шансовете за развитие на болестта диабет с почти една пета.

Изследване от Харвардското училище за обществено здраве в САЩ разкрива, че популярната храната може да осигури евтин и лесен начин за увеличаване на шансовете за здравословен живот. Диабет тип 2, който бил проучен в изследването, се подхранва от затлъстяването. Той обикновено се развива в средна възраст и с течение на времето води до инвалидност и смъртоносни усложнения – от слепота до инфаркти и инсулти.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии