Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Полезните слънчогледови семки

Слънчогледовите семки намаляват нивата на "лошия" холестерол в организма и се препоръчват при високо кръвно налягане.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини - линолова (50-65%) и олеинова (25-40%).

Те водят до формиране на т.нар. "добър" холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане.

При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната.

Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие. Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници.

Наличието на витамин B ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма. Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини.

Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

назад ...

Храните, които засилват чувството на щастие

Учените смятат, че яденето на правилните хранителни вещества може да промени настроението ни към по-добро. Ето и храните, които засилват чувството на щастие.

ПРОТЕИН: Аминокиселините ( градивните елементи на протеина) са ключови за повдигане на настроението, тъй като те увеличават производството на серотонин - хормон, който контролира настроението и апетита. Всички видове месо и риба имат високо съдържание на протеини, а необичайните източници включват леща, брюкселско зеле и фъстъци. Те също така съдържат аминокиселината триптофан , която е установено, че ви помага да заспите. Приемайте протеини с най-малко две хранения на ден.

прочети повече ...

Яденето на плодове и зеленчуци предпазва от астма

Яденето на много плодове и зеленчуци предпазва от астма, сочи ново проучване.

Мишки, които били поставени на диета с високо съдържание на фибри, имали по-малко възпалени дробове при излагане на акари и домашен прах. Изследователите заявиха, че констатациите от изследването им може да се отнасят и за хората, и подчертават, че това, което ядем, може да повлияе на развитието на имунните клетки и заболявания извън червата.

прочети повече ...

АРХИВ

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии