Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Нискокалорични храни

Има простички и даващи добри резултати начини, чрез които можете да запазите талията си, без да се ограничавате и да оставате гладни.

Всеки знае, че е страшно трудно е да се запази фигурата през сезона на свинското и винското.  Но все пак има начини за запазване на килограмите през зимата или поне да опитатате.

Супи, зеленчуци, каши...

Супата е истинският ви съюзник за стройна фигура и добро здраве: зеленчуците са богати на хранителни фибри, които по естествен начин убиват апетита и засищат глада.

Ниско калорични са и можете да ги поемате в големи количества, разбира се, в случай, че при приготвянето им не прибавите много сметана или масло. Супата съдържа повече от 90% вода и този и състав позвалява да ядете, без да се притеснявате за калориите.

От друга страна, тя засища глада, защото “заблуждава” и стомаха, и мозъка, че сте набавили на организма нужното му количество храна.

Едновременно с тази “измама”, супата е много полезна, тъй като осигурява така важните за обмяната на веществата, течности. Учените пък твърдят, че клетките стареят по-бавно, ако човек приема по над 2 литра течности на ден. И така, да обобщим – супата доставя на организма нужните му хранителни вещества, които да превърне в енергия, забавя стареенето и появата на пъпки и бръчки по лицето, а и не причинява усещане за тежест в стомаха от преяждане.

Зърнени храни, мюсли и корн флекс...

Трябва само да изберете между ориз, просо, ечемик, пшеница и други зърнени продукти.Тези храни доставят на организма бавно разграждащи се захариди, които не дават възможност внезапно да усетите силен глад.

Богати са на фибри, които, не само засищат, а и абсорбират част от поетите мазнини и захариди и не позволяват на организма да ги усвои. Полезни са и за здравето, защото в тях се съдържа истинско изобилие на витамини от група Б.

Меса и леки сосове

Зимата си остава сезона на гозбите полети обилно със сос. Ето няколко хитрини, с които да намалите броя на калориите в приготвените от вас блюда:

- Гответе в тенджери от материал, който не позволява на храната да залепва по дъното.
- Избягвайте да добавяте мазнина или слагайте не повече от една супена лъжица зехтин.
- Избирайте леки меса – пилешко, пуешко, заешко, телешко.
- Изрязвяйте сланината от мазните меса – говеждото и агнешкото.

За да не стане гозбата ви прекалено суха, сложете купче зеленчуков бульон или леките сосове от соя, скариди, както и малко вино – алкохолът се изпарява при печенето и варенето, а уханието и вкусът на вино се запазват.

назад ...

Храните, които засилват чувството на щастие

Учените смятат, че яденето на правилните хранителни вещества може да промени настроението ни към по-добро. Ето и храните, които засилват чувството на щастие.

ПРОТЕИН: Аминокиселините ( градивните елементи на протеина) са ключови за повдигане на настроението, тъй като те увеличават производството на серотонин - хормон, който контролира настроението и апетита. Всички видове месо и риба имат високо съдържание на протеини, а необичайните източници включват леща, брюкселско зеле и фъстъци. Те също така съдържат аминокиселината триптофан , която е установено, че ви помага да заспите. Приемайте протеини с най-малко две хранения на ден.

прочети повече ...

Яденето на плодове и зеленчуци предпазва от астма

Яденето на много плодове и зеленчуци предпазва от астма, сочи ново проучване.

Мишки, които били поставени на диета с високо съдържание на фибри, имали по-малко възпалени дробове при излагане на акари и домашен прах. Изследователите заявиха, че констатациите от изследването им може да се отнасят и за хората, и подчертават, че това, което ядем, може да повлияе на развитието на имунните клетки и заболявания извън червата.

прочети повече ...

АРХИВ

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии