Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Нискокалорични храни

Има простички и даващи добри резултати начини, чрез които можете да запазите талията си, без да се ограничавате и да оставате гладни.

Всеки знае, че е страшно трудно е да се запази фигурата през сезона на свинското и винското.  Но все пак има начини за запазване на килограмите през зимата или поне да опитатате.

Супи, зеленчуци, каши...

Супата е истинският ви съюзник за стройна фигура и добро здраве: зеленчуците са богати на хранителни фибри, които по естествен начин убиват апетита и засищат глада.

Ниско калорични са и можете да ги поемате в големи количества, разбира се, в случай, че при приготвянето им не прибавите много сметана или масло. Супата съдържа повече от 90% вода и този и състав позвалява да ядете, без да се притеснявате за калориите.

От друга страна, тя засища глада, защото “заблуждава” и стомаха, и мозъка, че сте набавили на организма нужното му количество храна.

Едновременно с тази “измама”, супата е много полезна, тъй като осигурява така важните за обмяната на веществата, течности. Учените пък твърдят, че клетките стареят по-бавно, ако човек приема по над 2 литра течности на ден. И така, да обобщим – супата доставя на организма нужните му хранителни вещества, които да превърне в енергия, забавя стареенето и появата на пъпки и бръчки по лицето, а и не причинява усещане за тежест в стомаха от преяждане.

Зърнени храни, мюсли и корн флекс...

Трябва само да изберете между ориз, просо, ечемик, пшеница и други зърнени продукти.Тези храни доставят на организма бавно разграждащи се захариди, които не дават възможност внезапно да усетите силен глад.

Богати са на фибри, които, не само засищат, а и абсорбират част от поетите мазнини и захариди и не позволяват на организма да ги усвои. Полезни са и за здравето, защото в тях се съдържа истинско изобилие на витамини от група Б.

Меса и леки сосове

Зимата си остава сезона на гозбите полети обилно със сос. Ето няколко хитрини, с които да намалите броя на калориите в приготвените от вас блюда:

- Гответе в тенджери от материал, който не позволява на храната да залепва по дъното.
- Избягвайте да добавяте мазнина или слагайте не повече от една супена лъжица зехтин.
- Избирайте леки меса – пилешко, пуешко, заешко, телешко.
- Изрязвяйте сланината от мазните меса – говеждото и агнешкото.

За да не стане гозбата ви прекалено суха, сложете купче зеленчуков бульон или леките сосове от соя, скариди, както и малко вино – алкохолът се изпарява при печенето и варенето, а уханието и вкусът на вино се запазват.

назад ...

Вредните храни, които всъщност са полезни

Това са храните, за които чуваме негативни неща и за които се казва, че трябва да избягваме на всяка цена. Кафе, яйца, кокосово масло и пълномаслено мляко са само някои от храните, за които ни се казва, че са вредни от години насам. Но сега е време да се разсеят митовете и да започнем да гледаме с друго око на тези продукти.

Диетологът и автор Сара Флауър казва: "Отдавна ни се казва, че мазнините са вредни за нас, че яйцата не са здравословни и ние следваме диета, богата на рафинирани и преработени храни. Време е да започнем да се наслаждаваме на истинската храна...

прочети повече ...

Най-добрите храни за вашите здравословни проблеми

Всички знаем, че трябва да ядем по-здравословно, особено ако имаме проблем с теглото.

Но е изненадващо колко малко всъщност знаем за това колко е важна храната за нашето здраве и благополучие. Тя е най-мощното лекарство, до което имаме достъп, и много храни са полезни, колкото и лекарствата, в борбата с някои заболявания. Ето няколко от тях.

Вид храна: Авокадо
Какво лекува: Висок холестерол

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии