Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Храни за подсилване на имунната система

Имунната ви система трябва да е достатъчно силна, за да се справи с всички бактерии и вируси около вас. Консумацията на богати на определени вещества храни е един добър начин вие и семейството ви да останете здрави - особено през сезона, когато повече от 200 вируса, причиняващи настинки и грип, ни "дишат във врата".

Силната имунна система е най-добрата защита срещу патогенните организми, които могат да ви разболеят. За щастие, има храни, които може би са всичко, от което се нуждаете, за да останете вие и любимите ви хора здрави тази зима.

Прочетете кои са те и изненадайте семейството си с приготвянето на вкусната, имуностимулираща рецепта, която ви предлагаме:

Риба и морски дарове

За силна имунна система консумирайте поне два пъти седмично риба, съветват специалистите. Подходящи са сардината, сьомгата, херингата и скумрията. Омега-3 мастните киселини са известни с положителния си ефект върху имунната система и с това, че намаляват възпалителните процеси в организма. Те увеличават също така дейността на белите кръвни телца, наричани макрофаги, които поглъщат проблемните бактерии.

Заложете на протеините

Цинкът, минерал, който се съдържа в изобилие в различни месни продукти като телешки черен дроб, телешкото и агнешко месо, действа с протеините в месото за подсилване на имунната система. На практика, определени видове клетки, включително и белите кръвни телца, не могат да функционират без цинк. Протеини може да си набавите и от пилешкото месо, рибата, яйцата. Ако сте вегетарианка, може да си набавите цинк от пълнозърнести храни.

Консумирайте листни зеленчуци всеки ден

Зелето и спанака, например, са отличен източник на витамин Д, този "страж" на имунната система, който обикновено си набавяме от слънцето през лятото. Последни проучвания показват, че витамин Д предпазва също от кашлящи колеги, а по-високите дози се използват успешно в лечение на някои сериозни болести като остеопорозата и множествената склероза.

Включете в менюто си цитруси - киви, грейпфрут и портокали

Всички те са страхотен източник на витамин С - антиоксидантът, за който от много време се знае, че е мощно средство в борбата с настинките и грипа. Той се съдържа също в зелето, доматите, чушките, лютите чушки и броколите.

Сега е също времето за "люпене на семки"

Слънчогледовите семки (и бадемите също) не само доставят витамин Е, антиоксидант, който унищожава свободните радикали и поддържа кожата мека и млада, но са също така прекрасен източник на наситени мастни киселини, а това за тялото означава, че "всички системи работят нормално".

Яжте чесън!

Тези миризливи скилидки някога са се носили като гирлянда, за да предпазват от болести - суеверие, което всъщност има научна обосновка. Консумацията на чесън има голяма полза за засилване на имунната защита на организма. Освен това, консумацията на чесън обикновено означава, че хората ще стоят на разстояние от вас, а това е желателно, особено по време на грип.
Лукът също е всепризнат имуно-стимулатор.

Кисело мляко - ежедневно

Едногодишно изследване на университета на Калифорния показва, че хората, които са консумирали ежедневно 3-4 чаши кисело мляко, са имали 25% по-малко настинки от тези, които не са. Причината е, че киселото мляко задвижва производството на вещество, наречено гама-интерферон, което помага да се спре репродукцията на вируси.
Дехидратацията също може да е причина за отслабване на имунитета ви. Изпивайте по 8 чаши течности дневно, а ако сте наистина болна - удвоете количеството.

Накрая, не пренебрегвайте силата на въглехидратите от пълнозърнестите храни, картофите и бобовите растения. Телата ни имат нужда от енергия и когато въглехидратите не са достатъчно, тялото се превръща в "канибал", като се "самоизяжда" - т.е. взема това, което не му достига от други места и така намалява собствените си сили и защитни ресурси срещу наглите бацили и микроби.

назад ...

Вредните храни, които всъщност са полезни

Това са храните, за които чуваме негативни неща и за които се казва, че трябва да избягваме на всяка цена. Кафе, яйца, кокосово масло и пълномаслено мляко са само някои от храните, за които ни се казва, че са вредни от години насам. Но сега е време да се разсеят митовете и да започнем да гледаме с друго око на тези продукти.

Диетологът и автор Сара Флауър казва: "Отдавна ни се казва, че мазнините са вредни за нас, че яйцата не са здравословни и ние следваме диета, богата на рафинирани и преработени храни. Време е да започнем да се наслаждаваме на истинската храна...

прочети повече ...

Най-добрите храни за вашите здравословни проблеми

Всички знаем, че трябва да ядем по-здравословно, особено ако имаме проблем с теглото.

Но е изненадващо колко малко всъщност знаем за това колко е важна храната за нашето здраве и благополучие. Тя е най-мощното лекарство, до което имаме достъп, и много храни са полезни, колкото и лекарствата, в борбата с някои заболявания. Ето няколко от тях.

Вид храна: Авокадо
Какво лекува: Висок холестерол

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии