Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Захарта се използва широко в храненето на човек - част втора

Тестено-захарните изделия се произвеждат от брашно, захар, растителни мазнини и масло, може да съдържат и мляко, яйца, плодове. Тук спадат бисквити, вафли и десертни блокчета.

Тези продукти не се подлагат на бързо разваляне, за тях е установен продължителен срок на съхранение. Сладкарските изделия са приготвени от един и повече вида сладкарски основи, кремове, захарен сироп, плодове. Те биват сухи (водно съдържание 14%) и сочни, обикновено напоени със сиропи торти, сиропирани сладкиши (баклави, щрудел, тригуни, кадаиф).

В зависимост от вида на сладкарската основа биват: с пандишпанена, кексова, маслена, с основа мая за хляб, от кадаиф, вафлени кори и др.

Сладкарските изделия според срока на съхранение биват: нетрайни (до 72 часа при 4 ° С), и трайни (до 90 дни при 18 ° С), като се спазват указанията за правилно съхранение. Основната хранителна стойност на захарните и сладкарските изделия се базира на техните високи вкусови свойства, значително съдържание на нискомолекулни лесноусвоими въглехидрати, а при някои и високо съдържание на мазнини.

Според вложените съставки тези хранителни продукти могат да имат високо съдържание на някои витамини, минерални вещества, биофлавоноиди, антиоксиданти.

назад ...

Пилешката супа наистина лекува настинките

Пилешката супа е традиционен домашен лек - и е наистина лек, който действа.

Изследване на американски здравен журнал установи, че съединение, открито в пилешкото - карнозин – помага  на имунната система да се пребори с най-ранните етапи на грип.

Освен това, д-р Стивън Ренард, от Университета на Небраска, открил, че супата може да намали възпалението, когато сте настинали, да облекчи симптомите на кашлица и кихане.

А според професор Рон Екълс, комбинацията от топлината на супата и солта и подправките насърчава производството на слюнка...

прочети повече ...

Едно авокадо на ден държи холестерола под контрол

Едно авокадо на ден може да помогне за подобряване на нивата на лошия холестерол, твърдят изследователите. То също подобрява други нива на мазнините в кръвта, свързани с болест на сърцето - дори при хора с наднормено тегло.

Изследователите казват, че дневна порция от авокадо може да замени нездравословни мазнини в диетата с по-здравословен вариант. Авторът на проучване  Пени Крис-Етертън, председател на Американската асоциация за сърдечни заболявания, заяви: "В Съединените щати авокадото все още не е една от основните храни и може да бъде скъпо, особено в определени периоди на годината..."

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Март

Февуари

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии