Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Триглицериди - опасни мазнини в кръвта

Кои стойности на триглицериди са високи и кои ниски?

Триглицеридите са в норма, когато са под 150 мг на децилитър (mg/dL).
За гранични, но не патология, се приемат стойностите между 150-199 mg/dL.
За високи се смятат стойностите над 200 до 499 mg/dL.
Свръх високи са триглицеридите над 500 mg/dL.

Високата концентрация на триглицериди е рисков фактор за развитие на сърдечно-съдово заболяване. Рискът значително се увеличава при високи стойности на триглицериди в кръвта в комбинация с висок общ и лош (LDL) холестерол и нисък добър (HDL), особено при наличие на диабет. Високото артериално налягане и тюнюнопушенето към тези показатели още повече влошават прогнозите за здравето.

Предполага се, че високите триглицериди са много по-сериозен рисков фактор за жените, отколкото за мъжете, въпреки че по този въпрос все още се дискутира в научните среди.

Категорично обаче е ясно, че здравословният хранителен режим и планираната двигателна активност могат да намалят нивото на триглицеридите, подобрят холестерола и редуцират риска от сърдечно заболяване.

Как да се намалят триглицеридите?

Основният начин да се намалят триглицеридите е да се подобри стилът на живот. Това означава да се консумира здравословна храна и по-често да се прави гимнастика. Съветите в тази насока включват:

- планиране на двигателната активност за пет или повече дни в седмица
- редуциране на излишните килограми
- да се избягва консумацията на наситени мазнини, транс мазнини и холестерол
- алкохолът, повече от едно питие за жените и повече от две за мъжете, увеличава концентрация на триглицериди в кръвта, ето защо употребата му следва да се ограничи. При някои хора с високи триглицериди се налага изключване на алкохола въобще

Препоръчва се често в седмичното меню да присъства рибата, особено по-мазните видове, които съдържат Омега-3 мастни киселини, вместо червено месо, което е богато на наситени мазнини.

Полезни са: скумрия, пъстърва, херинга, сардини, риба тон и сьомга, които са най-богатите на Омега-3.

Приемът на медикаменти за понижаване на триглицеридите по преценка на лекаря се назначава при определени пациенти, когато го налага здравословното състояние и според заболявания на пациента.

Медикаменти, които редуцират триглицеридите:

- статини
- фибри
- никотинова киселина
- Омега-3 мастни киселини

Редуцирането на триглицеридите подобрява общото здравословно състояние и редуцира риска от сърдечно заболяване.

назад ...

Тъпченето с вредни храни вреди не само на вас, но и на поколението ви

Всеки знае, че яденето на пица, бургери или сладолед е вредно за вас. Но сега учените предупреждават, че редовното тъпчене с нездравословна храна може до остави белег върху ДНК-то на човека.

Новото изследване показва, че има възможност лошите диети и нездравословни хранителни навици да бъдат предадени на следващото поколение.

прочети повече ...

Храните, които елиминират дъха на чесън

Чесънът може да направи всяка храна по-вкусна - но ароматът му се задържа в устата много по-дълго, отколкото човек би искал.

Сега американски изследователи са разкрили кои храни могат да помогнат за премахване на неприятната миризма на чесън. Те казват, че ябълките, лимоновият сок и по-малко изненадващо, ментата, са особено ефективни. Зеленият чай, магданозът и спанакът също могат да помогнат, според изследването, публикувано в списанието Food Science.

прочети повече ...

АРХИВ

Август

Юни

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии