Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Триглицериди - опасни мазнини в кръвта

Кои стойности на триглицериди са високи и кои ниски?

Триглицеридите са в норма, когато са под 150 мг на децилитър (mg/dL).
За гранични, но не патология, се приемат стойностите между 150-199 mg/dL.
За високи се смятат стойностите над 200 до 499 mg/dL.
Свръх високи са триглицеридите над 500 mg/dL.

Високата концентрация на триглицериди е рисков фактор за развитие на сърдечно-съдово заболяване. Рискът значително се увеличава при високи стойности на триглицериди в кръвта в комбинация с висок общ и лош (LDL) холестерол и нисък добър (HDL), особено при наличие на диабет. Високото артериално налягане и тюнюнопушенето към тези показатели още повече влошават прогнозите за здравето.

Предполага се, че високите триглицериди са много по-сериозен рисков фактор за жените, отколкото за мъжете, въпреки че по този въпрос все още се дискутира в научните среди.

Категорично обаче е ясно, че здравословният хранителен режим и планираната двигателна активност могат да намалят нивото на триглицеридите, подобрят холестерола и редуцират риска от сърдечно заболяване.

Как да се намалят триглицеридите?

Основният начин да се намалят триглицеридите е да се подобри стилът на живот. Това означава да се консумира здравословна храна и по-често да се прави гимнастика. Съветите в тази насока включват:

- планиране на двигателната активност за пет или повече дни в седмица
- редуциране на излишните килограми
- да се избягва консумацията на наситени мазнини, транс мазнини и холестерол
- алкохолът, повече от едно питие за жените и повече от две за мъжете, увеличава концентрация на триглицериди в кръвта, ето защо употребата му следва да се ограничи. При някои хора с високи триглицериди се налага изключване на алкохола въобще

Препоръчва се често в седмичното меню да присъства рибата, особено по-мазните видове, които съдържат Омега-3 мастни киселини, вместо червено месо, което е богато на наситени мазнини.

Полезни са: скумрия, пъстърва, херинга, сардини, риба тон и сьомга, които са най-богатите на Омега-3.

Приемът на медикаменти за понижаване на триглицеридите по преценка на лекаря се назначава при определени пациенти, когато го налага здравословното състояние и според заболявания на пациента.

Медикаменти, които редуцират триглицеридите:

- статини
- фибри
- никотинова киселина
- Омега-3 мастни киселини

Редуцирането на триглицеридите подобрява общото здравословно състояние и редуцира риска от сърдечно заболяване.

назад ...

Какво всъщност се крие в храната ни

Колкото и да са вкусни, всеки човек знае, че пилешките хапки и хотдогът не са направени от първокачествени парчета месо. Всъщност, повечето от нас се опитват да не мислят за това, което всъщност поглъщат, когато ядат преработени храни.

Сега един фотограф е изложил на показ зловещата реалност за това от къде идват любимите ни храни - и изображенията може да са достатъчни, за да ви възпрат да ядете тази храна поне временно, ако не и за цял живот.

прочети повече ...

Какво означава гладът за специфични видове храни?

Похапват ви се пържени картофи, шоколад или сирене? Гладът за различни видове храни може да означава, че вашето тяло се опитва да ви каже нещо.

Всички ние изпитваме глад, но има разлика между обикновен глад и внезапния глад за конкретна храна. В действителност, интензивният глад за определена храна може да е признак, че имате недостиг на определени хранителни вещества. Така че следващия път, когато внезапно ви се прияде сочна пържола или шоколад, се замислете какво може да си опитва да ви каже тялото ви.

прочети повече ...

АРХИВ

Август

Юни

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии