Анкета

Резултатите от изследване, направено от американски учени от университета на Тексас показва, че честата консумация на месо, особено, ако е печено, корелира с повишения риск от рак на пикочния мехур, съобщи ВВС.
Заключението за вредата от печеното месо се базира на изследване, продължило 12 години и обхванало 1700 души.
Авторите на изследването напомнят, че при пържене или при печене на скара, когато месото придобие почти черен цвят, започват да се отделят вредни за здравето вещества - полициклични ароматни въглеводороди и алдехиди, които се считат за канцерогенни замърсители, както и ултрафини частици, които са токсични за белите дробове.
Най-опасно е пърженето в маргарин при което се отделя токсичния полицикличен ароматен въглеводород нафтален.
Събраните данни показват, че риска от онкологични заболявания, и най-вече рак на пикочния мехур, е два пъти по-висок при хората, които консумират препечено и пържено месо. За най-вредно се счита червеното месо, но дори и пържената риба или пиле са опасни за здравето.

Японската компания "Танита" представи страхотен прибор за мигновено определяне степента на преяждане. Фирмата от страната на изгряващото слънце произвежда високоточни измервателни прибори, съобщава РИА "Новости".
Уредът представлява цилиндърче, което се побира в човешка длан и въз основа на нивото на захарта в урината след всяко ядене той моментално определя колко сме преяли.
На екрана от течни кристали веднага се появява число, показващо дали човек е преял или е приел точно необходимата на организма доза енергия.

Резултати от нова проучване в Средиземно море показват, че над 500 тона от пластмасовите частици попадат в рибното филе, а оттам и в чиниите ни.
Оказва се, че безброй частички от пластмасови отпадъци плуват във водите на морето и се превръщат в храна за планктони и риби.
Според първите изводи на океанолозите близо 250 млрд. отпадъчни пластмасови частици със средно тегло 1,8 милиграма плават в Средиземно море.
Търси в статии
Полезни връзки
NETWORK Vision © 2008-2012