Анкета

Екип от холандски учени е установил, че редовното консумиране на листни зеленчуци, съдържащи флавоноида апигенин, каквито са например магданозът и целината, може значително да намали риска от левкемия.
Експертите, са открили, че някои от флавоноидите, които са с най-високо съдържание в плодовете и зеленчуците, могат да забавят или дори да блокират развитието на два вида ракови клетки, пише Ройтерс.
Авторите на проучването, публикувано в Cell Death and Disease, са на мнение, че апигенина ще може да се използва като средство за успешна превенция на левкемия.
Майкъл Пепеленбош от университета в Грьонинген, който е ръководител на проучването, предупреждава, че веществото проявява устойчивост при химиотерапия.
Апигенинът може да попречи на стандартното лечение на хора, за които вече е било установено, че са болни от левкемия и са започнали конвенционална терапия.
„Апигенинът може да е полезен за предотвратяване на левкемия, но не трябва да се приема едновременно с химиотерапията при вече установени заболявания, тъй като може да възпре положителния ефект от лечението“, заявява Пепеленбош.

Японската компания "Танита" представи страхотен прибор за мигновено определяне степента на преяждане. Фирмата от страната на изгряващото слънце произвежда високоточни измервателни прибори, съобщава РИА "Новости".
Уредът представлява цилиндърче, което се побира в човешка длан и въз основа на нивото на захарта в урината след всяко ядене той моментално определя колко сме преяли.
На екрана от течни кристали веднага се появява число, показващо дали човек е преял или е приел точно необходимата на организма доза енергия.

Резултати от нова проучване в Средиземно море показват, че над 500 тона от пластмасовите частици попадат в рибното филе, а оттам и в чиниите ни.
Оказва се, че безброй частички от пластмасови отпадъци плуват във водите на морето и се превръщат в храна за планктони и риби.
Според първите изводи на океанолозите близо 250 млрд. отпадъчни пластмасови частици със средно тегло 1,8 милиграма плават в Средиземно море.
Търси в статии
Полезни връзки
NETWORK Vision © 2008-2012