Анкета

Според вас трябва ли месото да присъства в ежедневното ви меню?

Витаминните добавки съкращават живота

Витаминните добавки, които хората вземат, с надеждата да забавят процеса на стареене, по-скоро съкращават живота на човек, отколкото го удължават, до парадоксален извод стигат датски учени от Университета в Копенхаген, съобщава BBCNews.

Изследователите разглеждат резултатите от 67 изследвания, при които изследват ефекта на витамини А, Е, бета каротин и селен – т.е., веществата които се отнасят към така наречените антиоксиданти.

Участниците в тези проучвания са общо 233 000 души – както здрави, така и страдащи от различни заболявания.

Оказва се, че редовното приемане на витамин А води до повишена смъртност с 16%, витамин Е - 4%, бета-каротин - 7%. По отношение на селена, той не засяга по никакъв начин нивото на смъртността.

Учените стигат до категоричен извод: не бива да удължаваме живота си с помощта на витаминни добавки, като профилактични средства те в най-добрия случай са безполезни, в най-лошия - са вредни.

Учените все още не са установили, защо витаминните добавки могат да оказват неблагоприятно въздействие върху хората. Предполага се, че те могат да нарушат естествените защитни механизми на организма. Поради това, изследователите предупреждават да не разчитаме на витаминни добавки, а да осигуряваме необходимите на организма витамини по естествен начин - с разнообразна и балансирана диета.

Това не е първото изследване, което показва безполезността на витаминните добавки. Тъй като препаратите в тази категория през последните десетилетия придобиват широка популярност на Запад, на разположение на учените се появява богат статистически материал за анализ на ефективността на витамините.

Ако лекарите не могат да обяснят още „ефекта” на витамините, аз имам собствено обяснение за тях, коментира автор от сайт за здравето. Факт е, че витамин в чист вид (дори и да е получен от естествен продукт, а не чрез синтез в химическата лаборатория) е напълно „неизвестно” за нашето тяло вещество.

Никъде в природата не се среща чист витамин. Съответно всичко, което нашето тяло може да прави с такъв витамин - това е да се опита да се отърве от него. И изглежда, това не винаги му се удава. Това обяснява толкова „неочаквания” обратен ефект на различните витаминно-минерални комплекси върху човешкото тяло.

Всичко, което тялото ни (по някаква причина) не може да изхвърли, се съхранява в различни части от тялото под формата на малки „контейнерчета с боклук” - това са туморчета. Следователно систематичното използване на витамини под формата на таблетки често предизвиква рак.

Източник: Agrosaveti.com

назад ...

Японски прибор определя степента на преяждане

Японската компания "Танита" представи страхотен прибор за мигновено определяне степента на преяждане. Фирмата от страната на изгряващото слънце произвежда високоточни измервателни прибори, съобщава РИА "Новости".

Уредът представлява цилиндърче, което се побира в човешка длан и въз основа на нивото на захарта в урината след всяко ядене той моментално определя колко сме преяли.

На екрана от течни кристали веднага се появява число, показващо дали човек е преял или е приел точно необходимата на организма доза енергия.

прочети повече ...

Превръщат Средиземно море в "супа от пластмасови частици"

Резултати от нова проучване в Средиземно море показват, че над 500 тона от пластмасовите частици попадат в рибното филе, а оттам и в чиниите ни.

Оказва се, че безброй частички от пластмасови отпадъци плуват във водите на  морето и се превръщат в храна за планктони и риби.

Според първите изводи на океанолозите близо 250 млрд. отпадъчни пластмасови частици със средно тегло 1,8 милиграма плават в Средиземно море.

прочети повече ...

АРХИВ

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии